Att tänka golf

Jag tänker på golf. Alltid.

Varje minut av min vakna tid tänker jag på golf på ett eller annat sätt. Om jag kör bil och stannar för rött så tittar jag ut ett lämpligt mål, till exempel ett hus eller trafikljuset längre fram. Och sedan funderar jag på vilken typ av slag jag skulle slå för att komma dit. Vilken klubba jag skulle använda, vilken skruv, hur det låter när jag träffar bollen, beundrande kommentarer från spelkamraterna som har nöjet att spela med mig. Min lagom ödmjuka analys av mitt slag som jag blygsamt låter kompisarna ta del av. Det är nästan tråkigt när det slår om till grönt och jag måste tänka på hur jag kör för en stund. Ja ja. Jag tror att du börjar förstå.

Jag tänker på golf. Alltid.


Kommentarer
Postat av: Putrik

Du är inte ensam :)

2010-04-13 @ 12:48:34
Postat av: Bobo

Vem har inte sett den mest utmanande dogleg par 4 runt den lilla björkdungen med den lilla fjällbäcken ringlandes som en orm över fairway, för att sedan vakna upp och se att fairwayklipparen i själva verket var en bulldozerstor John Deere traktor i färd med att plöja en snustorr åkermark...

2010-04-15 @ 21:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0