Camilla ser något konstigt i trädgården

"Vad är det som har hänt här, älskling? Bredvid komposten."

Camilla hade fått syn platsen där min förra driver ligger begravd. 

"Eh ... vad då?" sa jag.  "Jaså, det där. Det är väl något djur som har varit där och bökat. En grävling kanske. Eller ett vildsvin."

"Ett vildsvin?!" Hon lät mer skeptisk än orolig.

"Sork?" försökte jag.

"Det ser ut som ett litet träkors där också. När började sorkar göra träkors?" Camilla har en förmåga att ställa de rätta frågorna.

"Jag såg orangutanger på Discovery Channel. De använde en sorts hammare."

"Vänta, det står något på korset. Ett datum. Och ett namn. Clarissa. Det är en grav!"

"Clarissa? Ett husdjur antagligen... som ett barn har begravt."

"I vår trädgård? Vilket barn? Vad då för husdjur? Gropen är ju över en meter lång. Det måste vara en stor hund. En golden, typ."

"Ja. Sorgligt. Det är bäst att vi bara låter det vara. Vi kan ju inte gräva upp en död hund. Jag kan slänga dit lite gräsfrö så syns det snart inte."

"Herre gud! Det ligger en hund begraven. Hemma hos oss."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0