Veckans lektion

Ibland har vi svårt att förstå varandra, jag och min tränare. Den här veckan pratade Lasse om knappar.

"Jag tror att du behöver trycka på rätt knapp", sa han. "Det är allt som krävs. Sedan går din sving av sig själv."

"Om du säger så där så kommer jag att tänka på hur vi fick lära oss att sy i knappar i syslöjden", svarade jag.

"Inte såna knappar. Tänk dig en startknapp på din eh ... diskmaskin."

"Ska jag tänka på min diskmaskin när jag spelar golf?"

"Nja, kanske inte. En startknapp vilken som helst. Den de trycker på när de ska skicka iväg en månraket. En stor röd startknapp. Tänk på den och starta svingen."

"Lasse, har du varit på metaforkurs?"

"Tryck på knappen nu."

"Milda makter", stönade jag och skickade i väg en projektil med drivern.

"Bra drive", hojtade Lasse. "Där ser du att det funkar!"
 
"Houston, we have a problem", svarade jag och insåg att vårt samtal var långt ifrån slut.

"Samma tid nästa vecka?" frågade Lasse.

"Självklart, Lasse. Varje vecka."  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0