Mental träning på banan

"Om jag har förstått dig rätt så är du irriterad på att du är irriterad."

Stellan hade förstått mig rätt. Meningen är ju att jag ska glömma alla dåliga slag. Bli arg och irriterad över något som har hänt tjänar ingenting till. Det som har varit kan jag inte påverka. Jag kan bara påverka nästa slag.

Lik förbannat stod jag där och svor över en duffad chip. Ett rent nybörjarmisstag. Två misstag egentligen. Först det golfmässiga, den missade chipen. Sen det mentala misstaget att bli irriterad i stället för att omedelbart glömma missen och målmedvetet ställa in mig på nästa utmanande slag.

"Det är värre än så", muttrade jag. "Jag är förbannad för att jag är irriterad på att jag är irriterad."

"Fortsätt så där så kommer snart killarna i vita rockar och hämtar dig."

Stellan hade rätt. Jag var inne i en ond spiral som måste brytas. 

Nästa slag träffade jag längre upp på bollen. Den for iväg som en skärrad ekorre tvärs över green och ner i vattenhindret. Stellan såg lite orolig ut.

"Det är lugnt", sa jag. "Jag älskar den här situationen. Jag får möjlighet att träna på allt vi pratat om på min mentala träning. Nu ska jag göra en perfekt dropp."

"Skönt att du inte är förbannad längre." Stellan höll tillbaka ett litet leende.

"Förbannad? Jag? Inte en chans. Jag har gått kursen."








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0