Sjuk

Jag har varit sjuk. En hel vecka har jag varit sängliggande med feber och influensasymptom. Det betyder inte att jag inte har hållit i en golfklubba för det har jag. Det ligger en järnsjua under sängen. En liten stund varje dag har jag tagit mitt grepp och vägt klubban i handen. Man får ju inte tappa allt bara för att man drabbas av en smärre åkomma. 

Men tränat eller spelat har jag givetvis inte gjort. Å andra sidan har jag kunnat tänka en del på golf. Jag tog fram lådan med gamla banguider och scorekort. Mellan febertopparna låg jag och spelade banorna i tanken. La upp spelstrategier för olika banor i olika väderförhållanden. Jag vet precis hur jag skulle spela Pebble Beach om jag fick ett wild card till US Open längre fram i juni. Bara som ett exempel. För att inte tala om St Andrews. Den banan passar mig perfekt. Frågan är om jag inte skulle masa mig ner till något av de regionala kvalen och ge det en chans. De har visst förlängt 17:e. Inga problem. Jag vet precis över vilken bokstav i hotellnamnet jag skulle hålla min drive. Eller snarare mellan vilka bokstäver.

Som ni märker har jag använt tiden väl. Nästa vecka är jag på banan igen.

Kommentarer
Postat av: Putrik

Sjuk ja... Märklig händelse drabbade mig. Var hemma en vecka från jobbet, kass i magen. Sedan en veckas semester på Mallorca (inte förtjust i den banan + hyrklubbor) där jag bryter foten när jag skulle hoppa mellan ett par klippblock. Så då blev det en vecka till hemma innan jag kom tillbaka till jobbet.

2010-06-02 @ 13:08:12
Postat av: Golfidioten

Inte så konstigt att vi inte kan få golf klassat som friskvård.

2010-06-07 @ 21:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0