Dags att gå till Doktorn

Clarissa krossade mitt hjärta så till den milda grad att jag tappade tron på att någonsin finna någon ny. Jag vågade inte hoppas att det skulle finnas en driver där ute någonstans som väntade på att få komma ner i min bag. Det är inget fel på min spoon men ingen golfspelare känner sig hel utan en pålitlig driver vid sin sida.

Det var Doktor Phil som tände mitt hopp.  Doktor Phil är klubbmakare och custom fitter. Han kan konsten att hitta rätt klubba till varje spelare. Det är det han gör. Han har fått sitt smeknamn eftersom han alltid verkar ha lösningen på golfares problem med relationen till sina klubbor. Jag kallar honom rätt och slätt för Doktorn.

"Det finns en driver för alla", sa han. Hans fasta blick och diplomen på väggen sa att han visste vad han pratade om. "Och finns den inte så bygger jag den åt dig." 

Jag bokade in tre timmar hos Doktorn. Jag ser det mest som en första sondering av terrängen.

Stellan har lovat att följa med som förkläde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0