Lektion

Varje onsdag tar jag en lektion med Lasse, vår pro på klubben. Det kostar en förmögenhet men jag tar min golf på allvar. Lasse verkar tro att han vet något om min sving. Det gör han inte. JAG är experten på min sving.

"Varför kommer du till mig om du inte lyssnar på mig?" frågade Lasse i onsdags.

Han verkade ha anat sig till att jag inte alltid trodde fullt ut på vad han sa.

"Jag lyssnar på dig. Jag håller bara inte med", svarade jag. "Har du hört talas om när Rolling Stones tog in en producent när de skulle spela in Voodoo Lounge?"

Lasse såg lite nyfiken ut.

"Jo", fortsatte jag, "Don Was skulle producera. Innan han fick jobbet satt Mick Jagger och Keith Richard i två timmar och förklarade för honom varför Rolling Stones inte behövde någon producent. Det är ungefär så jag ser på vårt samarbete."

"Jaha du", sa Lasse och kliade sig på hakan. "Är du Mick Jagger eller Keith Richard?"

"Jag är Charlie Watts."

"Okej, Charlie. Samma tid nästa vecka?"

"Självklart, Lasse. Varje vecka."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0