Samtal med Sjöberg

Sjöberg tycker att golfspelare är idioter.

"Tror du att alla som börjar spela golf är idioter eller blir de idioter när de har börjat?" frågade jag.

"Jag tror att det finns en vilande idiotpotential från början. Sen, när de väl börjar med golf, blommar den ut," svarade Sjöberg. "

"Du är bara rädd för det okända, Sjöberg. Golf är en okänd värld för dig."

"Jag träffar dig på jobbet varje vecka," sa han. "Det har gett mig en kuslig inblick i en golfares psyke."

"Tänker du på rondanalysfilen?" undrade jag.

"Den är bara ett symptom på din obotliga störning," analyserade Sjöberg.

"Apropå det, har du tid att hjälpa mig med en fil för min träningsstatistik?" frågade jag lite försiktigt.

"Du är ett hopplöst fall," grymtade han.

"Jag mejlar över detaljerna," fortsatte jag.

"Du är en fullfjädrad golfidiot, totalt hopplös."

"Tack, Sjöberg. Jag visste väl att du skulle ställa upp," svarade jag och sköljde ur min kaffemugg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0