Att använda sin tid

Så fort jag inte är på golfbanan känns det som att jag slösar bort min tid. Jag hade kunnat träna i stället för att sitta på kontoret och käbbla med Linda. Det är bra träningstid på dygnets ljusa timmar som försvinner.

Och frågan är om jag verkligen behöver sova åtta timmar varje natt. Om jag lägger mig en timme senare och stiger upp en timme tidigare så skulle jag faktiskt kunna klämma in ganska många timmar träning på en vecka. Äter jag en powerbar till frukost i bilen så är det ytterligare en kvart per dag.

Om jag odlar skägg så behöver jag inte raka mig ideligen. Det är säkert en kvart eller tjugo minuter per vecka som jag i stället kan ägna åt att träna puttning. Kan jag få ner mitt puttsnitt ett halvt slag per runda så kan jag tänka mig att vara skäggig.

Konstigt att jag inte kommit på det tidigare, men givetvis ska jag aldrig knyta upp slipsen när jag slutar jobbet på dagarna. Om alla mina slipsar redan är färdigknutna så sparar jag säkert in tio minuter, en kvart.

Jisses! Det här kan bli bra. Det här ska jag ta upp med Lasse nästa gång vi ses.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0