Efter klubbmästerskapet

Det kändes så bra att jag inte kunde se vad som skulle kunna gå fel. Så tänkte jag faktiskt innan jag peggade upp på klubbmästerskapet. Det var så det kändes efter uppvärmningen och den senaste veckans träningspass.

Det visade sig att det fanns ett och annat som kunde krångla. Närmare bestämt allt.

"Jag kommer aldrig mer att ställa upp i en tävling och vara nöjd i förväg. Det är ett löfte."

"Jag har för mig att du sa ungefär samma sak förra året," svarade Stellan.

Stellan och hans minne. Han minns allt.

"Jag vill titta framåt nu, inte bakåt. Dessutom tror jag att ditt minne sviker dig den här gången, Stellan. Förra året spelade jag bra."

"Du spelade bättre. Bra vet jag inte."

"I morgon börjar jag förbereda mig inför nästa års KM. Då jävlar ..."

"Undrar om du inte sa exakt samma sak förra året."

Ibland är han jobbig, Stellan.

"Har jag inget minne av," muttrade jag och lommade iväg mot duschen för att tvätta av mig tävlingen.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0