Sol och värme

Camilla säger att hon behöver sol och värme. Hon blir galen, säger hon. Eller sjuk. Eller både och.

"Jag har inte sett solen sen augusti. Vi måste ta en restresa. Nu!"

Jag har i princip inget emot sol och värme. Bara det finns en golfbana i närheten. En solvecka utomlands utan golf skulle kännas som ett stort slöseri. Som att gå på fina krogen och beställa in oxfilé för att sitta och titta på den.

"Visst, älskling. Självklart. Inga problem," hörde jag mig själv säga. "Jag kan gå ut på nätet och leta upp en resa nu med en gång."

Jag tänkte att om jag tar tag i själva letandet efter en resa så kunde jag hitta ett resmål nära en golfbana.

"En vanlig solresa nu," sa hon. "Jag vill inte åka på en golfresa. Jag vill sola och bada."

"Men det är väl klart. Fast jag tror att det blir svårt att hitta ett ställe som är särskilt långt från en golfbana."

"Ja, ja. Bara du inte tar med dig dina golfklubbor."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0