Muskelminnet

Mina muskler har dåligt minne. Jag behöver repetera samma rörelse minst 1500 gånger innan muskelminnet har fattat galoppen. Det var Lasse som sa det. Han vet sånt.

Så i eftermiddags stod jag på övningsfältet och slog halvsvingar med fötterna ihop. 500 bollar slog jag. Jag ska slå lika många i morgon och i övermorgon. Lasse sa att det är bra för svingspåret. Och handledsreleasen. Och bollträffen. Den här gången käftade jag inte emot utan sa bara OK. Jag får väl svälja medicinen, tänkte jag, och tackade Lasse för lektionen.

"Inga invändningar?" undrade Lasse.

"Jag tänkte att jag skulle pröva att lita på dig för en gångs skull," svarade jag.

"Ett helt nytt sätt att jobba? Ingen Rolling Stonesattityd?"

"Så så. Det är bara på prov. Nästa vecka får vi se hur det blir."

"Du kommer inte att ångra dig," sa Lasse.

"Jag känner inte igen mig själv. Det känns konstigt. Säg inget mer nu för då kommer jag att ändra mig."

"Samma tid nästa vecka, då?"

"Det vet du, Lasse."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0