Längd

"Jag behöver slå lite längre från tee nästa säsong," sa Stellan.
 
Det är lite ovanligt att han tar upp just det ämnet, även om det händer emellanåt. Men konstigt är det inte med tanke på att han slår relativt kort. Hans envetna högerskruv stjäl ganska många meter för honom. Stellans styrka är det korta spelet. Skulle han dessutom få ordning på sitt spel från tee så kunde han utmana klubbens bästa spelare.
 
"Det gör vi alla," svarade jag. "Känner du någon som INTE vill slå längre?"
 
"I och för sig inte."
 
"Hur kommer det sig att vi pratar om det här, Stellan?"
 
"Du vet tvåan till exempel? Nu behöver jag en lång hybrid eller till och med spoon på andraslaget. Vill jag slå järnfemma måste jag upp i längder runt 260 meter."
 
"Aha, jag förstår!" utbrast jag när polletten föll ner. "Du pratar om back tee. Du tänker på klubbmästerskapet."
 
"Japp. Nästa säsong kan bli min. Puttningen har jag. Behöver bara hitta lite fler fairways."
 
"Milda makter, kompis! För två veckor sen var du nere i källaren. Jag fick kämpa för att få dig att klämma fram ett leende när du puttade skjortan av mig."
 
"Det är skillnad nu."
 
"Bente?"
 
"Hon pratar ju igen."
 
"Stellan, du är tillbaka."
 
"Fick till och med en present idag."
 
"En present? Då är ju saken klar. KM, se upp, här kommer Stellan!"
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: CL 🐒

Härligt Stellan!

2012-12-10 @ 22:21:04
Postat av: Rut Ester

Det här kan leda hur långt som helst!

2012-12-11 @ 08:46:29
URL: http://rutester.blogg.se
Postat av: Golfidioten

Allt som krävs är någon som tror på honom. Jag får bara se till att jag är före honom i resultatlistorna. Annars blir han lätt odräglig.

2012-12-11 @ 21:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0