Majoren på besök

Dialog är väl inte majorens starkaste sida. När man pratar med honom blir det sällan ett riktigt samtal. Man får känslan av att man blir informerad. Möjligen kan man flika in en eller annan fråga.
 
Och nu var han hemma hos mig. I mitt vardagsrum. Det var jag, Stellan och majoren. Vi skulle ha puttävling. Det hade börjat komma ut på klubben att mitt parkettgolv utvecklats till en puttövningsyta av guds nåde. I vanlig ordning tog majoren tag i taktpinnen och förklarade hur saker och ting låg till.
 
"Jaha," sa majoren, "då gör vi så här. Tio puttar var från två olika avstånd. Inga puttar skänks. Sammanlagt lägst resultat vinner."
 
Han såg på mig och Stellan. Kanske att han höjde lite på vänster ögonbryn.
 
"Vem börjar," pep Stellan som kanske kände att det lämnades ett litet utrymme för frågor.
 
"Lägst handicap börjar," svarade majoren.
 
"I händelse av samma resultat," frågade jag.
 
"Särspel hål för hål. Varsågod börja."
 
"Ska bli kul," sa jag.
 
"Alla tajders," stönade Stellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0