Att ha en plan

Jag hade en idé om hur jag skulle kunna hjälpa Stellan att tänka på rätt saker på banan. Tanken var att han skulle få bestämma två saker att tänka på. De två viktigaste sakerna och inget annat. Till exempel sikte och tempo. Bara som ett förslag.
 
Efter vårt samtal häromdagen förstod jag att det inte är rätt nivå att gå in på. Jag måste göra en ny plan. Killen tycker ju att det känns moraliskt tvivelaktigt att utföra en handling som är ett slag. Oavsett vad för typ av slag det handlar om.
 
Min ståndpunkt är att det är moraliskt okej att slå en golfboll. Just själva slaget är inte förkastligt. Stellan tvivlar. Det är lätt att förstå att han inte spelar sin allra bästa golf just nu.
 
Han ringde för en stund sedan och pratade om gräset. Han undrade hur jag såg på att vi slår sönder något som faktiskt är en levande växt.
 
"Centralt nervsystem, Stellan. Det kanske är där vi får dra en gräns," svarade jag i ett försök att få honom att tänka rationellt. "Gräs har väl inte centralt nervsystem så vitt jag kan förstå."
 
"Nej, det tror jag inte," sa Stellan. "Det kanske kan vara okej."
 
"Annars får du väl försöka träffa bollen lite renare," retades jag.
 
Det var elakt sagt, men jag är en okänslig typ.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0