Vad som kan hända i en baksving

Stellan kan vara något av en grubblare. I perioder går det ut över hans golf. Han gick ju i terapi för att få hjälp med sin teeskräck. På senare tid har jag sett tecknen igen. Han får liksom inte igång sin sving. När han ställt sig till bollen ser han ut att stå och fundera i stället för att bara spela bollen.
 
"Vad är det du tänker på innan du får iväg bollen?" frågade jag efter rundan.
 
"Det är lite av varje. Jag tänker igenom så att allt är okej innan slaget."
 
"Vad då till exempel?"
 
"Tja, greppet, uppställningen, balansen, siktet ..."
 
"Bara det?" undrade jag lite syrligt, men det tror jag inte att Stellan uppfattade.
 
"Nej, jag funderade på livets mening i baksvingen på tolvan."
 
"Kom du fram till något?"
 
"Jag tror att jag är något på spåren. Men helt säker är jag inte."
 
"Du får väl fortsätta fundera," tyckte jag. "Men kanske inte just i baksvingen."
 

Kommentarer
Postat av: Rut Ester

Låt grabben fundera! Livets mening är allvarliga saker.

Svar: Allt jag gör är att försöka förstå Stellan. Efter alla dessa år är jag inte ens nära. ):
golfidioten.blogg.se

2012-09-12 @ 21:21:05
URL: http://rutester.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0