Kompetens i fikarummet

Idag babblade Sjöberg om kompetens i fikarummet.
 
"Jobbar du här för att du är kompetent eller är du kompetent eftersom du har jobbat här så länge?" kastade han ur sig.
 
Vi var några stycken som satt runt bordet men ingen verkade sugen på att diskutera saken med Sjöberg. Han hade inte riktat frågan till någon särskild så vi tänkte nog allihop att den kunde vara inledningen till en monolog.
 
"Jo, det kan jag tala om," fortsatte han.
 
Bara Linda tittade upp.
 
"Sitter du och talar om kompetens?" frågade hon.
 
"Om begreppet är bekant," spottade han fram med suverän Sjöbergsk arrogans.
 
"Vad för slags kompetens är det du menar?" undrade Linda.
 
"Alltså vet du inte vad det betyder," klämde Sjöberg till med.
 
"Är du dum för att du är Sjöberg eller är du Sjöberg för att du har varit dum så länge?"
 
Linda slog någon sorts personligt rekord i och med den kontringen, tänkte jag.
 
Sen tänkte jag att nu är nog min kafferast slut.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lefty

Mycket bra kontring av Linda. Jag hade velat se det Sjöbergska anletsdraget efter den kontringen.

Svar: He he. Sjöberg blev lite paff, men han kommer tillbaka med nya elakheter. Sjöberg är Sjöberg.

Och Linda går från klarhet till klarhet.
golfidioten.blogg.se

2013-01-25 @ 21:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0