Bente hemma igen

Stellan ringde och berättade att Bente kommit hem.

"Var har de varit?" ville jag veta. "Och var är Camilla?"

"Vet inte på båda frågorna," svarade Stellan. "Bente säger att de behövde komma iväg ett tag och var Camilla är kan hon inte säga."

"Vad då kan inte säga? Jag kommer över och pratar med henne själv."

"Det är ingen idé. Hon har lovat Camilla att inte säga något. Du känner Bente, har hon lovat något så har hon."

"Om jag inte minns fel så lovade Camilla mig nånting vid ett altare en gång."

"Hon kommer säkert hem snart. Bente är ju hemma, det måste väl vara ett bra tecken? Du får ha lite tålamod," tyckte Stellan och spelade klok och sansad.

"Ja ja. Ska vi fortfarande spela i morgon?"

"Självklart, jag hämtar dig efter jobbet."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0