Stellan tar hjälp av Bee Gees

Stellan har varit på livräddningskurs. Han har lärt sig hjärt/lungräddning.

"Visste du," sa han, "att Stayin' Alive med Bee Gees har precis rätt tempo för att göra hjärtkompression på någon med hjärtstillestånd?"

"Vet inte alla det?" svarade jag lite frånvarande och slog en järnsjua till. Vi stod på övningsfältet och putsade på våra svingar. Gud ska veta att det behövs.

"Idealiskt tempo. 103 bpm. Jag tror att det är perfekt för min sving också."

"Vilket språk pratar du nu? Bpm?"

"Beats per minute. Det är tempot. Jag ska sjunga Stayin' Alive när jag svingar. På första ah startar jag svingen, på tredje startar nersvingen och på fjärde ah:et träffar jag bollen. I genomsvingen kommer själva stayin' alive. Kolla här!"

Det är svårt att säga vad som var värst. Att se honom svinga eller att höra honom sjunga. Hans sving är visserligen i behov av akut vård, men jag tvivlade på att han var på rätt spår.

"Prova Help med Beatles," föreslog jag. "Men lite tystare."

"Du borde också skaffa dig en låt," kvittrade han med en nyfrälsts övertygelse.

"Jag väljer Det finns inga mirakel med Peter Lemarc," svarade jag och gick för att hämta fler bollar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0