Ständigt denne Stellan

Stellan och jag hade puttningstävling hemma i vardagsrummet. Han vann, precis som han alltid gör.

"Du vet, om du borrar ett hål till, i hörnet där borta vid fåtöljen, så kan vi putta båda två samtidigt. Liksom duellera mot varandra diagonalt tvärs över hela golvet."

Han hade faktiskt en poäng där, den gode Stellan.

"Det skulle bli mer effektivt," fyllde jag på med.

"Javisst!" svarade Stellan. "Vi behöver inte vänta så mycket utan vi puttar samtidigt mot var sitt hål."

Han behövde egentligen inte argumentera mer för sitt förslag. Det låg helt i linje med hur jag tänker så jag var redan övertygad om fördelarna med fler hål i parkettgolvet.

"Jag kan bjuda hit några fler från klubben och så kan vi ha riktiga puttningsturneringar," sa jag.

"Om vi blir bättre puttare sliter vi ju mindre på greenerna," tyckte Stellan.

"Finns inga nackdelar!" kvittrade jag.

"Fram med borren," sa Stellan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0