Stellan kan hålla sig för skratt

Vi tränade puttning hemma i vardagsrummet. Stellan var lite hängig. Han hade svårt att fokusera ordentligt.
 
"Bente tänker inte prata med mig på en hel vecka," förklarade han.
 
"Har det nåt att göra med att du håller på att förvandlas till buddistmunk," undrade jag.
 
Han log nästan lite. Men bara nästan.
 
"Jag kan inte klandra henne," sa jag. "Jag menar, det är inte alltid du är så rolig att prata med."
 
"Jag frågade varför, men då hade hon redan slutat prata med mig," sa han.
 
"Fick du inga ledtrådar?"
 
"Bara att det var nåt hon liksom behövde komma på."
 
"Kanske bäst att inte störa då," tyckte jag.
 
"Tack för tipset, Dr Phil."
 
"Ingen orsak. Och så kan du komma hit och träna puttning varje kväll."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0