Vind och sol

I dag var det jag som körde Humle och Dumle-style på övningsfältet. Givetvis till Stellans oförställda glädje. Det blåste kallt och solen strålade. Alltså mössa OCH solglasögon.
 
"Vill du vara Humle eller Dumle?" flinade han.
 
"Jag har i varje fall inte virkat min mössa själv när jag var elva."
 
"Jag var tio. Och den är stickad, inte virkad. Tror du verkligen att jag skulle virka en mössa? Vet du någonting om handarbete överhuvudtaget?"
 
Snälla någon, upplys mig om hur det kan komma sig att den mannen är min bäste vän.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Golffilosofen

För att vänner ska spegla något hos oss själva som vi annars inte kommer åt.

Stellan lär dig något om dig bara för att Stellan är Stellan. Gott så.

Svar: Skulle Stellan kunna lära mig något? Det måste jag fundera på.
golfidioten.blogg.se

2013-04-10 @ 09:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0