Djupt samtal med Camilla

Mina drömmar handlar om golf. Inget annat. Jag drömmer om att spela fantastiskt, att få spela underbara banor, att kunna slå spektakulära slag ur svåra lägen och att slå Stellan varje match. Med mera med mera. Så när Camilla en kväll vid köksbordet undrade över mina drömmar var det alla dessa golfbilder som dök upp i mitt huvud.

"Vad drömmer du om?" frågade hon och jag visste att detta återigen var en situation där jag inte kunde svara helt ärligt. Naturligtvis skulle jag inte direkt ljuga, men jag kunde inte heller vara totalt uppriktig.

"Eh ... hur menar du, älskling?" sa jag för att vinna lite tid.

"Ja, du måste väl drömma om något?"

"Det är väl klart. Det gör alla människor. Det vore tråkigt annars."

"Och..?"

"Ett långt och lyckligt liv med dig, förstås."

Det tyckte jag verkade som ett lämpligt svar i den rådande situationen. Det var inte helt osant så till vida att jag inte har något emot ett långt och lyckligt liv med Camilla. Men det är inte det jag drömmer om. Jag drömmer uteslutande om golf.

"Åh, menar du det? Vad glad jag blir!"

Situationen löst. Hade jag svarat att jag drömmer om att aldrig mer treputta eller något liknande så hade fortsättningen av kvällen inte blivit lika trevlig.

"Vad roligt att vi kan ha såna här lite djupare samtal ibland," sa Camilla.

"Självklart, gumman. Det vet du. Vill du ha ett djupt samtal finns jag alltid beredd."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0