Katastrof

Något som inte får hända hände i dag. I många år har jag använt ett tvåpundsmynt som markeringsknapp. Det har varit mitt turmynt så länge jag kan minnas. Skulle mitt hus börja brinna är det en av de saker jag skulle stoppa på mig innan jag rusade ut.

I dag försvann det. Plötsligt var det bara borta. Jag måste ha lagt det utanför fickan när jag skulle stoppa tillbaka det. Oerhört klantigt gjort. Jag sprang tillbaka och letade. Frågade dem jag mötte utan resultat. Jag kommer aldrig att förlåta mig själv. Resten av rundan var jag vilse på greenerna. En orienterare utan karta. Fick markera bollen med en enkrona. Puttningen rasade samman.

Hur ska jag få tag på ett tvåpundsmynt? Får titta efter schyssta flygbiljetter till England i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0