En vän med en dröm

Stellan slår inte så långt. Han är en fantastisk puttare men på långa par 4-hål når han sällan green på två slag, så han får försöka chippa och enputta för par.

För att få ut mer längd av sina drivar måste han slå rakare. Hans envetna powerfade som då och då övergår i en okontrollerad slice tar bort längd från hans slag. Det är hans problem.

Får han ordning på det så kan han faktiskt konkurrera om en topplacering på klubbmästerskapet i höst.

"Idag vill jag spela från backtee," sa han lite överraskande när vi värmde upp inför rundan.

Jag svarade inte. Behövde först tänka lite.

"Jag tänkte börja slå lite längre från tee," förklarade han. "Det är ju bara fyra månader kvar till KM."

"Det är klart," sa jag. "KM närmar sig. I år ska du klara cuten."

Jag har alltid varit lite svag för en vän med en dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0