Personalmöte

Chefen har börjat gå på Sjöbergs linje. Nu måste alla på kontoret gå en utbildning i digital presentationsteknik. Även jag som faktiskt är något av en power point-kung.

"Det är obligatoriskt," förklarade han när jag frågade på personalmötet.

"Är det något fel på mina presentationer? Du har inte klagat förut."

"Fel och fel," svarade han. "Inte direkt fel kanske, men jag tycker rent allmänt att den digitala kompetensen på kontoret kunde må bra av en ansiktslyftning."

Nu vaknade Linda till. Hon för protokollen på våra personalmöten.

"Ansiktslyftning?" sa hon.

"Eh ... ja ..." sa chefen.

"Ska jag skriva det i protokollet?"

"Skriv uppgradering," tyckte Sjöberg.

"Make over?" sa Linda.

"Custom fitting?" sa jag.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0