Julfirande

Stellan ringde på juldagsmorgonen.

"Julafton okej," frågade han.

"Joråvars, kunde varit värre," svarade jag. "Puttade på parketten till klockan tio. Med tv:n på så jag var kanske inte helt fokuserad."

"Var du inte hos din mamma den här gången?"

"Hon åkte till Thailand i fredags så det var bara jag."

"Din brorsa då?"

"Gran Canaria. Men jag fick ett julkort från Camilla."

"Kul!"

"Jajamän. Gammaldags, handskrivet och allt."

"Kommer du över på fika sen? Bente har bakat. Vi har en julklapp till dig."

"Självklart, Stellan."


Kommentarer
Postat av: Rut Ester

Puttning kan ju bli lite enahanda. Kanske behöver fixa till några möjligheter till. Chipnät i hallen som komplement?!? Till nästa jul!

2012-12-25 @ 11:58:22
URL: http://rutester.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0