Stellan blir buddist

"Det känns inte bra när jag slår bollen," sa Stellan.
 
"Låt mig titta lite på din uppställning," svarade jag.  "Vi får kika på din bollplacering."
 
"Jag menar inte så," sa han och verkade bekymrad. "Jag undrar mera om det ... om det liksom är rätt."
 
"Rätt? Om siktet är rätt? Eller hur menar du?"
 
"Nej, alltså om det här med att slå. Om det är rätt att slå." 
 
"Det är bollar vi slår på, Stellan. Inte människor. Jag tror att det går att försvara rent moraliskt, om det är det du menar."
 
"Det är klart att det hade varit värre att slå på en människa. Men ändå, själva grejen att slå. Jag tror att det gör mig till en våldsam människa.  Jag vet inte om jag gillar det."
 
"Jag tror inte att det är nån fara, Stellan. Jag lovar att säga till om jag ser några såna tendenser."
 
"Säkert?"
 
"Självklart. Du har många problem. Att vara våldsam är inte ett av dem. Du petar ju knappt på bollen när du försöker maxa drivern. Du är den minst våldsamma spelaren jag vet."
 
"Lovar du?"
 
"Hundraprocentigt säkert, Siddharta."
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0