Anden i vattenhindret

En ande steg upp ur vattenhindret på tian och ställde mig inför ett ultimatum. Jag kunde få en perfekt sving eller ett bländande närspel.

"Kan jag inte få båda," undrade jag såklart.

"Nix," svarade anden. "Hur ska du ha det?"

"Får jag ingen betänketid?"

"Tyvärr. Svara nu, jag måste tillbaka ner i vattenhindret."

"Vad gör du i vattenhindret?"

"Jag bor här. Varför tror du att så många bollar hamnar här?"

"Jag visste det!"

"Nå, hur blir det?"Anden började bli otålig.

"Hur många före mig har fått frågan?" frågade jag.

"Du är den jobbigaste människa jag nånsin stött på. Välj nu! Sving eller närspel?"

"Vad händer om jag inte kan välja?"

"Jag kommer tillbaka. Just nu fryser jag och är våt."

Han drog sig tillbaka ner i det blöta.

Så ska man hantera dem när de dyker upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0