En lucka att fylla

Jag ville prata med Stellan om att Clarissa har hemsökt mig ända sedan vi sågade av henne på mitten med en bågfil och begravde henne invid komposten i trädgården.
 
Så jag ringde upp honom och sa: "Jag tror att jag ska skriva en diktsamling. Dikter om golf. Vad tror du om det?"
 
"Ja-a," svarade han lite dröjande. "Eh ..." fortsatte han.
 
"Om du vill kan vi skriva den ihop. Vi skriver varannan dikt," föreslog jag.
 
"Poesi, liksom, menar du?"
 
"Javisst! När läste du senast en schysst dikt om golf? Det finns definitivt en lucka att fylla!" sa jag och kände att jag faktiskt hade en poäng den här gången.
 
"Jag tror att du faktiskt kan ha en poäng den här gången," sa Stellan.
 
Han är inte dum den killen.
 
"Vi kan åka runt och läsa högt och signera böcker."
 
"Sämre kan man ha det," sa Stellan.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rut Ester

Sämre kan man ha det! Häpp!

2013-01-22 @ 18:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0